Brukeravtalen HMS Check

Hva og hvem denne avtalen gjelder

Denne avtalen regulerer kundeforholdet mellom HMS Check AS, org nr xxx xxx xxx og kunder som benytter HMS Check. HMS Check defineres som nettsiden https:⁄⁄www.HMSCheck.no (heretter kalt 'nettsiden'). Denne avtalen gjøres gjeldende idet kunden krysser av for at brukeravtalen er lest og godkjent når man registrerer seg som bruker på nettsiden. Ved å godta denne brukeravtalen aksepterer du den nedenforstående avtaleteksten i sin helhet. For kunder med særskilte brukeravtaler gjelder særvilkårene som et vedlegg til denne avtalen. Særvilkårene er da gyldig fra de er signert av representant for kunden og representant for HMS Check AS.

Hva er HMS Check

HMS Check er et verktøy for gjennomføring av elektronisk sjekklister og lagring og behandling av disse. HMS Check er en type tjeneste som kalles Software as a Service (SaaS). Det betyr at tjenesten er nettbasert. Det er ingen lokalt installert database eller modul for å hente ut data fra HMS Check. Brukeren er derfor avhengig av internettilgang for tilgang til data som innhentes ved hjelp av HMS Check.

Fakturering og fornyelse av abonnementet

Første 30 dagene er gratis. Abonnementet er løpende, og tjenesten fornyes automatisk hver måned intill den stoppes. HMS Check har rett til å justere prisen med 2 måneders varsel. Den nye prisen vil gjelde fra første faktura etter varslingsperioden er over. Ved manglende betaling vil tilgang til tjenesten stenges. Data som er registrert vil ikke slettes, og alle data vil igjen være tilgjengelig når det skyldige beløpet er betalt og tjenesten gjenåpnes

Oppsigelse

Alle oppsigelser av HMS Check skal skje via nettsiden. Tjenesten kan fritt sies opp, det er ingen bindingstid. Fakturert abonnement vil ikke bli refundert, og abonnementet løper ut den perioden det er fakturert for ved oppsigelsestidspunktet.

Begrenset ansvar

HMS Check tar ikke ansvar for, og yter ikke support som gjelder den enkelte kunde sin internett tilgang. HMS Check tar ikke ansvar for feil eller manglende data som skyldes manglende internett dekning. HMS Check har ikke juridisk eller økonomisk ansvar for data som ved feiltagelse slettes av kunden. Det tas derimot kontinuerlig backup av alle data som er lagret i HMS Check, og det er derfor viktig at det meldes fra om data skulle forsvinne slik at feilen kan rettes opp så raskt som mulig. HMS Check og våre underleverandører og partnere har til hensikt at nettsiden skal være tilgjengelig til enhver tid. 100% oppetid er derimot ikke realistisk. Amazon Web Services, som er ansvarlig for serverdriften til HMS Check, garanterer en minimum månedlig oppetid på 99,9% (regnet pr påbegynt kalendermåned) og eksklusivt driftsforstyrrelser som på forhånd er varslet eller skyldes vedlikehold og installering av oppdateringer. HMS Check er ikke økonomisk ansvarlig for eventuelle tapte inntekter eller avbrudd i tjenesten grunnet nedetid på serveren.

Force Majeure

Forhindres HMS Check i å oppfylle sine forpliktelser i henhold til denne avtalen på grunn av Force majeure, gjelder ikke HMS Check sine forpliktelser inntil det tidspunkt hvor forhindringen opphører og HMS Check igjen er i stand til å oppfylle avtalen. Forutsatt at HMS Check har handlet forsvarlig og foretatt alle kommersielt rimelige og relevante handlinger for å forhindre at forholdet oppstår, kan HMS Check ikke holdes ansvarlig for blant annet omstendigheter som
- Brann eller hærverk
- Manglende internett dekning hos kunden
- Arbeidskonflikter
- Forsinket eller forhindret leveranse av rå eller hjelpestoffer
- Endret lovverk
- Valuttarestriksjoner
- Uvanlige naturfenomen og⁄ eller ekstreme værforhold
- Transportavbrudd
- Krig, opprør, terror og uroligheter
- Blokkade, streik, lockout
- Strømbrudd

Eiendomsrett

Kunden har ensidig eiendomsrett over alle data som innhentes ved hjelp av HMS Check. HMS Check garanterer at innhentede data ikke tilfaller andre enn den aktuelle brukeren og⁄ eller brukergruppen. HMS Check bevarer alle rettigheter til software, design og HMS Check spesifikk utforming av sjekklister og lignende i HMS Check i henhold til norsk lov.

Support

Kunder kan kontakte vårt kundeservicesenter på epost kundeservice@HMSCheck.no. Senteret har varierende arbeidsmengde og det kan i perioder ta litt tid før henvendelser besvares. For kunder med individuelle avtaler, gjelder SLA som beskrevet i egen avtale.

Lovvalg og Tvisteløsning

Denne avtalen skal reguleres av norsk rett.
Eventuelle tvister mellom kunde og HMS Check skal løses i minnelighet.
Partene vedtar Haugaland og Sunnhordaland tingrett som verneting.

For kunder med individuelle avtaler

For kunder med individuelle avtaler har teksten i den individuelle avtalen rang foran teksten i denne generelle brukeravtalen. For punkter som reguleres av denne avtalen, og ikke endres av den individuelle avtalen gjelder fortsatt den ovenforstående avtaleteksten.